Thanks for Lunch

texaswildJuly 22, 2008

The pedestal is about to be loaded into the Jeep headed for Becky's house. The main reason for the junkin trip to Shreveport was to have lunch at Copeland's Restaurant. I was hungry for seafood in their style. Since I won't let Becky help w/the gas, she always buys our lunch, and a lunch it WAS. Fabulous. Adhered w/Omni Grip from Home D, grouted w/Charcoal-colored polymer-modified mortar. This is a bit bland in color, cuz Becky only likes yellows, oranges, greens and red. I did throw in the blue flower from a candle holder I bought at an estate sale that day.

Pedestal

Thank you for reporting this comment. Undo
mermaidmosaics

Another wonderful work of art. However do you get these done so fast and so wonderful!!! You're my idol

    Bookmark   July 22, 2008 at 2:00PM
Thank you for reporting this comment. Undo
cindiloo

Bland?!? You could NEVER make anything bland, silly girl!
It's beautiful! I have the blocks, just need the time (and inspiration, which I think I just got from you) to go out and do it! Lovely gift!

    Bookmark   July 22, 2008 at 2:08PM
Thank you for reporting this comment. Undo
katkerri

fabulous pedestal !!!

    Bookmark   July 22, 2008 at 3:16PM
Thank you for reporting this comment. Undo
flagtruck

OMG!! this is beautiful..I will but you lunch for one of those!.. I know I can do one, but it wouldn't be the same as having one of yours. This thing is gorgeous and I think that maybe you got into your new stash of plates etc. with this one? You do such beautiful and off the wall work...love it.

    Bookmark   July 22, 2008 at 4:20PM
Thank you for reporting this comment. Undo
daisyme

What a wonderful pedestal, Slow. You have such a great eye for balance and color and design. Wow. I love the 4 squares stacked like that too. What did you use for substrate?

    Bookmark   July 22, 2008 at 4:41PM
Thank you for reporting this comment. Undo
daisyme

I swear. I'm never throwing anything away again. (sigh)

    Bookmark   July 22, 2008 at 7:49PM
Thank you for reporting this comment. Undo
flagtruck

Gail - She did these on the half blocks from Lowes...Aren't they awesome?

    Bookmark   July 22, 2008 at 8:51PM
Thank you for reporting this comment. Undo
Calamity_J

It may be bland in your eyes, but it ain't no plain Jane in mine!!! Love it!!!

    Bookmark   July 22, 2008 at 10:04PM
Thank you for reporting this comment. Undo
shrty411

LOL I can see why you think it's bland - compared to your usual bling. It's beautiful and not bland to us ordinary folks ;)

    Bookmark   July 22, 2008 at 10:24PM
Thank you for reporting this comment. Undo
texaswild

Hey, good morning y'all. Thanks a bunch. MER - these blocks are made for fast work - doesn't take any time at all to slap them together. They are rather addicting too, I might add. CINDI - get on w/one - we're watching. FLAG: I'll settle for your taking me junkin w/you for a pedestal. I have more blocks, and I'll see what I can come up with. I did use the plate stash. Really helps to have them at the ready, even though they still had to be nipped. I have two blisters from all the nipping. Gotta mow today, though, so can't get started on yours just yet. Also working on the other candlestick. Thanks for answering DAISY's question. I only play computer once a day lately. DAISY: What, in this piece, made you decide to keep everything from now on? CALAM/SHRTY - yep, it's bland to me, but on FLAG's I can go crazy w/color, so watch out.

    Bookmark   July 23, 2008 at 8:24AM
Thank you for reporting this comment. Undo
adina72

That...bland? No way! It's beautiful and I actually love the colors!

    Bookmark   July 23, 2008 at 9:30AM
Thank you for reporting this comment. Undo
crackpotannie

Yep another stunner!!!Wish we lived closer I'd buy you lunch everyday for something like that...

    Bookmark   July 23, 2008 at 11:14AM
Thank you for reporting this comment. Undo
stjohnsgypsy

Wahhhh....I can't see it...Photobucket being in maintenance!

    Bookmark   July 24, 2008 at 8:08AM
Thank you for reporting this comment. Undo
texasfern

I love those colors!
You do work sooo very fast.
Just another beauty!

    Bookmark   July 24, 2008 at 9:55AM
Thank you for reporting this comment. Undo
stjohnsgypsy

Finally got to see them...gish Slow, heck, I'll buy you dinner and throw in a bottle of wine! Love this....!

    Bookmark   July 24, 2008 at 11:00AM
Thank you for reporting this comment. Undo
flagtruck

There you go Gypsy...get in line...lol..she likes that alcholic stuff. Maybe she will do your's first...lol

    Bookmark   July 24, 2008 at 12:43PM
Thank you for reporting this comment. Undo
daisyme

Slow, oh, I meant I'd never throw away a plate again, LOL I returned some beautiful plain green ones months ago thinking ONLY of making my birdhouses and now I'm sooooo sorry.

Flag, thanks for answering my question about what they are. But I'm still not sure what a half block is. Are they cement? I'll have to get myself some of THOSE.

    Bookmark   July 25, 2008 at 9:26AM
Sign Up to comment
More Discussions
"Footprints in the Sand" Mosaic
Artwork of footprints in sand usually accompanies the...
segrieb
Newbie
Hi, I have been looking at this forum for a while now...
cajunlady68
Clock
Finished recently
wackyweeder
Help! Newbie Ballchain
Hi everyone new here! I want to incorporate ball chain...
KathyC55
I have been making some mirrors...
I am enjoying looking at all of your mosaics and I...
angs_pool
People viewed this after searching for:
© 2015 Houzz Inc. Houzz® The new way to design your home™